Kataprinsipper

1. Ikita Kata
Kata må være "levende" og fremført med følelse og mening.

2. Inen
Kata må fremføres med "spirit".

3. Chikara no Kyojaku
Kata bør fremføres med variasjon av kraft. Teknikken kan være sterk eller ettergivende, hard og deretter myk.

4. Waza no Kankyu
Kata bør fremføres med variasjon i timingen av bevegelsen, noen ganger raske bevegelser, noen ganger rolige bevegelser.

5. Kisoku no Donto
Kata må fremføres med riktig rytme i pustingen, korrekt tidspunkt for innpust og utpust.

6. Balanse
Riktig balanse må holdes i gjennomføringen av kata.

Sommeren har gått kjempefort og nå er det på tide med å starte med vanlig trening igjen!

Det er forløpig ikke mulig å benytte garderobene på skolene, så pass på å komme ferdigskiftet. Vi må regne med å trene ute enda en stund, så husk gode sko og det er også greit å ha varme klær under

predominant isoform of phosphodiesterase found in the(NO) precursors, act only peripherally. Sildenafil citrate, a viagra pill.

. Klubbdress er også tillatt.

Vi starter opp med trening ved Skjønnhaug skole og Stovner skole mandag 17. august og ved Løren skole tirsdag 18. august.

Skjønnhaug skole, oppstart 17. august kl 18:00

Treningstider:

  • Mandager, kl 18:00-19:45
  • Onsdager, kl 18:00-19:45

Stovner skole, oppstart 17.august kl 18:00

Barna trener kun første timen mens ungdom og voksne trener begge timene.

Treningstider:

  • Mandager, kl 18:00-19:45
  • Onsdager, kl 19:00-20:45

Løren skole, oppstart 18 . august kl 17:30

Treningstider, barn:

  • Tirsdager, 17:30-18:30
  • Torsdager, 17:30-18:30

Treningstider, ungdom/voksne:

  • Tirsdager, 18:45-20:30
  • Torsdager, 18:45-20:30

 

For å gjøre høstens treninger til en trygg og hyggelig opplevelse for alle er det viktig å huske:

  • Å vaske hender før du reiser hjemmefra og ellers vaske eller sprite hendene før treningen begynner. Hendene bør også vaskes eller sprites før du går fra trening og vaskes når du kommer hjem.
  • Unngå kollektivtransport til og fra trening hvis mulig.
  • Kom 5-10 minutter før treningen begynner og gå rett hjem når treningen er slutt.
  • Vi får ikke bruke garderoben, så kom mest mulig ferdigskiftet.
  • Ingen får låne utstyr av hverandre, alle må ha sitt eget.

Ekstra viktig er at:

  • Dersom du har feber/hoste/tung pust/sår hals eller andre symptomer som du selv mistenker kan være koronavirus, er i karantene eller har personer i husstanden som er syk med koronavirus, så skal du ikke komme på trening. Du kan komme på trening dersom du eller den som har vært syk i husstanden har vært symptomfri i minst ett døgn.
  • Vask eller sprit hender og ha god hånd- og hostehygiene.
  • Dersom du eller noen i din husstand bir satt i karantene, må du så snart som overhode mulig ta kontakt med klubben så vi kan få gitt beskjed og startet smittesporing.
0
0
0
s2sdefault